Det är en mörk måndag morgon, men fåglarna sjunger i alla fall. Ljuset kommer en timme senare än vanligt. Som "morgonpigg" älskar jag tidiga och ljusa morgnar, men vad gör det att ljuset kommer senare, ljust blir det ju hur som helst, oavsett tid.

Det där med att kalla mig själv för morgonpigg känns som en stor lögn. Jag är ju aldrig pigg, men jag njuter verkligen av tidiga morgnar och går därför gärna upp tidigt, även om jag är oerhört trött.

Annat var det året innan jag blev sjuk. Då var jag nästan redan på väg ut när väckarklockan väl ringde. Sen spenderade jag två timmar med att springa, styrketräna och stretcha. Underbart! Jag önskar att det kunde få vara så nu också.

Men om jag inte kan träna om morgonen kan jag i alla fall gå upp tidigt för att se hur det ljusnar och lyssna på fåglarna. Det är också ganska trevligt!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej