Igår var det "teaterns dag". En dag fylld med kulturella påhitt från morgon till kväll. Och jag som är halvutbildad musikalartist (var ju tvungen att avsluta musikalutbildningen eftersom jag blev sjuk) ville inte stanna hemma.
 
 

Dagen började med mycket huvudvärk, trötthet och kramper kring nacken. Lite muskelavslappnande underlättade så jag tog mig själv i kragen och släpade mig iväg till den första föreställningen. Det var en barnföreställning för de allra minsta. LillaLiten som är ett år njöt i fulla drag och hade hur roligt som helst. Underbart att se!

Vi begav oss sedan vidare till en öppen repetition och där bröt helvetet loss i min kropp. Halsen började svida riktigt ordentligt, jag kallsvettades, blev febrig, värken i kroppen ökade och så var det huvudvärken. Denna evigt envisa huvudvärk grabbade tag i mig och slog omkull mig så hårt den bara kunde. Jag genomled timmen inne på teatern men var sedan tvungen att bege mig hemåt. Jag vinglade mig fram till bussen, nervös över hur berusad jag måste sett ut. Väl på bussen satte kramperna igång riktigt, riktigt ordentligt. Det var axlarna, nacken och käkarna. Jag tror även det var någon form av migrän som bröt ut mitt i den vanliga huvudvärken.
 
 


När jag väl kom hem tryckte jag i mig citodon, drog för gardinerna och sjönk utmattad ner i soffan där jag stannade resten av dagen och kvällen.
 

Kommentera

Publiceras ej