Mina dagar är ensamma och oerhört tråkiga. Något socialt liv utöver mina föräldrar och min underbara lilla kanin har jag knappt. Dagarna går bara ut på att härda ut och försöka hitta sätt att överleva kaoset.
 
 
Jag orkar inte mycket. Det jag gör är att titta på serier, ligga med datorn på magen för att antingen blogga eller läsa andras bloggar. Gosar med mitt Guldhjärta. Tittar på ännu mera serier. Vilar och sover. Det är allt.
 
 
En av mina fina läsare och min trognaste kommentator (blir så oerhört glad för dessa ständiga lyckoönskningar, tack ska du ha!) undrade hur en dag i mitt liv ser ut. Timmarna innan jag läste kommentaren med frågan hade jag faktiskt redan börjat skriva ner hur en dag i mitt liv ser ut, lite telepatiskt sådär.
 
 
Så här har ni en lista på en av mina dagar från veckan:

04.08 - Vaknade av mig själv, la mig i soffan med värmefilt och tittade på en serie jag följer
05.30 - Kollade min mejl, redigerade bilder och bloggade
07.00 - Guldhjärta-tid, satte på kaffe, ordnade med frukost, klädde på mig
07.30 - Frukost, kaffe och lite bloggläsande
08.00 - Gosade med Guldhjärtat
08.10 - Tog ett bad
08.30 - Vilade
08.40 - Gosade med Guldhjärtat
09.00 - Fortsatte läsa bloggar och dricka kaffe
09.30 - Varvade vila med att titta på min serie
12.00 - Åt lunch framför serien
12.20 - Varvade vila med att titta på serien
15.45 - Kollade min mejl, facebook och bloggade
16.10 - Gosade med Guldhjärtat
16.30 - Datortid
18.00 - Åt middag framför min serie
18.20 - Vilade
18.30 - Gosade med Guldhjärtat
18.40 - Tittade på min serie
19.30 - Somnade

1 kommentarer

Linda

09 Nov 2014 01:15

Min fina vän. Tycker att du gör det bra som orkar följa andras bloggar, titta på lite serier, redigera bilder och gosa med ditt guldhjärta. Tycker att du gör mycket trots att du mår så dåligt. Som jag sagt så är du en kämpe! Önskat bara att jag kunde göra något för dig!! Ja, visst är det härligt att ha djur omkring sig. Spelar ingen roll villen storlek eller ras, de förgyller livet oavsett! Tack för att du delar med dig av ditt liv och att du är den du är! Kram!! 💖🐇

Svar: Man får göra vad man kan för att ta sig igenom dagen. Hitta stunder i tristessen som ändå kan glädja en. Om det sedan är en viss serie, ett bad eller en stund med Guldhjärtat spelar ingen roll, så länge man lyckas känna någon glädje. Åh, du gör redan något för mig genom att läsa min blogg. Och att du alltid lämnar en kommentar med så fina lyckoönskningar är guld värt. Tack så hemskt mycket för det <3 Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej