Mina tinningar svullande upp för omkring en månad sedan. I samband med det blev min huvudvärk allt mer intensiv. Eftersom jag har stor erfarenhet av att läkarna inte gör någonting och aldrig hittar orsakerna till mina symptom så struntade jag i att söka min läkare. Med tanke på alla symptom jag har så är det ingen direkt överraskning när det dyker upp nya saker.
 
 
Men för tre veckor sedan fick jag nog och tog mig till akuten. Där blev jag bemött på värsta tänkbara sätt och allt var hysteriskt och kaosartat. Dagen efter åkte jag till akuten i Malmö istället. Där var bemötandet tack ovh lov fint, men det ledde inte någon vart.
 
 
Mina tinningar är fortfarande svullna, stenhårda. Och huvudvärken är betydligt mer intensiv än för tre veckor sedan och den plågar mig enormt mycket.
 
 
Jag ville ha en tid hos min läkare på vårdcentralen igår, så att han kunde titta på mina tinningar. Men min läkare tycker att jag ska åka till akuten i Malmö igen, för han vet inte vad han kan göra för mig. Han skrev en ny remiss till min endokrinolog och poängterade att det vore bäst för mig att bli inlagd så att de kan utreda mig ordentligt. Och en sköterska sa i telefonen att jag måste stå på mig. Att jag ska KRÄVA att de lägger in mig. Så idag blir det akuten och förhoppningsvis inläggning. Hoppas, hoppas.
 
 
Jag vill inte bara bli inlagd på grund av huvudvärken, det är så mycket mer som är fel på mig. Jag har blivit så oerhört svag. Kroppen ger upp, den verkar inte orka mer nu.
 
 
Så jag hoppas verkligen att de kan lägga in mig nu och att det verkligen försöker hitta vad som är fel på.

3 kommentarer

Yasmin

14 Nov 2014 09:50

Håller tummarna för att du får blir inlagd och blir väl bemött! Och framför allt att du kan få någon hjälp! Önskar dig all lycka till idag <3

Svar: Tack för att du höll tummarna! Bemötandet var fantastiskt, men dessvärre ledde det inte till någonting, som vanligt. Men tack vare den fina sjuksköterskan så kändes det inte lika tungt att åka hem igen.
vinglamedvingar.blogg.se

Liten Uggla

14 Nov 2014 11:51

Håller tummarna! ♥ Skickar också ett gäng kramar via cybern! ♥

Svar: Tack ska du ha! Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Linda

14 Nov 2014 19:43

Önskar och hoppas att du nu blivit inlagd 💜 Att du blir omhändertagen efter alla konstens regler! Önskar dig all lycka och att du kan få någon hjälp och lindring. Kramar!! 💖

Svar: Tack så mycket! Bemötandet var fantastiskt. Aldrig träffat en sådan fin sjuksköterska. Dessvärre kunde de inte göra något för mig (som vanligt). Men tack vare den fina sjuksköterskan så var det inte lika tungt att åka hem. Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej