Efter tio timmars oavbruten sömn inatt vaknade jag äntligen i min egen säng efter tre dagar i Stockholm. Jag ligger nu nerbäddad i soffan med värmedynan om nacken och värmefilten om benen och det känns otroligt skönt och tryggt att vara hemma igen efter att ha varit så nervös och orolig under hela resan. Det känns dock ganska tragiskt och sorgligt att kastas in i verkligheten igen och behöva återvända till det här trista, meningslösa, gråa livet.
 
 
 
Men jag har fått uppleva två fantastiska föreställningar i Stockholm. Först en alldeles magisk musikal och dagen efter en otrolig teaterföreställning. Jag kan inte sluta tänka på dessa föreställningar. De gjorde ett sådant stort avtryck på mig och väckte den sovande lilla musik- och teaterdrömmaren inom mig. Den starka längtan efter scenen.
 
 
Idag ska jag bara vila och sova och vila och sova. Kanske ska jag försöka orka med att försätta pannan i djupa veck och skriva några låtar nu när jag är så full av intryck och inspiration. Koncentrationsproblemen är dock ett mycket stort hinder. Men försöka kan man alltid!

2 kommentarer

Linda

21 Dec 2014 14:37

Hej min vän! Så härligt det låter!! Det märks att ditt hjärta klappar för musik och teater! Måste vara en speciell känsla att få njuta av det man älskar och det du själv också vill göra. Var rädd om dig och hoppas dessa minnen kan glädja dig lång tid framöver! Själv har jag städat idag och tagit en promenad med hästarna. Ska bli bjuden på middag hos svärmor ikväll. Känns att någon annan fixat maten! 😃Kram!! 💖💖

Svar: Hej fina! Ja, mitt hjärta klappar verkligen för musik och teater. Väldigt, väldigt mycket. Jag lever på dessa minnen, tänker fortfarande på föreställningarna och låter mig svepas med i dess magi. Låter härligt att få promenera med hästar. Djur är fantastiska. Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Maria

22 Dec 2014 22:28

Jag är så glad för din skull att du klarar av att komma iväg och göra sånt som du vill! Jag var på "Livet är en schlager" kvällen efter dig. Nu måste jag klara mig utan dina blogginlägg ett tag eftersom jag ska åka bort över jul, får läsa ikapp sedan.
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Svar: Åh, vad roligt att du också sett den och roligt att vi såg den med bara en dags mellanrum. Hoppas du får en underbar resa över julen. God jul (lite för sent) och gott nytt år till dig med!
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej