Den förbannade halsen har hållit mig vaken sedan tolv inatt. Så nu är det bra svårt att hålla sig vaken. Men jag vill inte sova just nu för det här är den bästa stunden på hela dagen. Den vill jag inte sova bort. Så jag hinkar kaffe och spärrar upp ögonen så mycket det går. Men med tanke på hur enormt sömnig jag är så tror jag att jag somnar snart ändå, vare sig jag vill det eller ej.
 
 
Min farmor och farfar har bjudit hem familjen på lutfisk idag. För mig blir det givetvis ingen lutfisk, jag är emot djurplågeri. Och att äta djur är ju att bidra till att djuren plågas och lider. (Jag har så mycket att skriva om det där med djurrätt och djurplågeri, men nu handlar ju inte bloggen om detta. Men då jag tycker det är så vansinnigt, jävla vidrigt med utnyttjande av stackars djur och hela köttindustrin och människors oförmåga att känna empati för extremt plågade djur så bara måste jag få uttrycka mig då och då. Man kan inte kalla sig djurvän och motståndare till djurplågeri och samtidigt trycka i sig döda djur som lidit enormt mycket för att hamna på en jävla tallrik! Det är som att säga att man är emot våld men flera gånger om dagen gå omkring och misshandla folk.)
 
 
Jag är i dåligt skick men det skulle vara skönt att få komma ut ur den här lägenheten för en stund. Det börjar bli ganska tröttsamt att ständigt befinna sig i sitt hem och aldrig få komma ut eller få miljöombyte. Men vad ska jag göra? Somliga människor har inte ens ett hem, så jag ska inte klaga.

Kommentera

Publiceras ej