Jag vaknade vid halv fyra av mina enormt rastlösa ben, det fanns inte en chans att jag skulle kunna somna om, trots att jag var rejält trött. Så jag steg upp och satte igång min serie och försökte distrahera mig. Men det gick inte att ligga still. Det var inte bara benen som var rastlösa, hela kroppen vände och vred sig och gjorde ont. Samtidigt var jag så sömnig att det inte gick att hålla ögonen öppna. Men det är svårt att somna om när kroppen är hysterisk. Jag stängde ner min serie och la mig i sängen igen för att ändå försöka somna om. Jag gav det fem minuter och några tårar innan jag gick tillbaka till soffan och min serie.
 
 
Jag satte värmefilten på högsta värmen och hoppades att det kunde lugna ner kroppen liten. Medan kroppen hade panik så slöt sig ögonen gång på gång och tillslut somnade jag faktiskt. När jag vaknade en och en halv timme senare så hade kroppen lugnat ner sig, skönt!
 
 
Klockan är nu halv nio och jag måste sova. Förstår inte hur man kan sova så mycket som jag gör och aldrig någonsin få vara utvilad.

2 kommentarer

Fumlan

11 Dec 2014 10:44

hej!
Läste precis om ditt besök till Lund-läkaren...verkar inte som att hon kom med någon större förhoppning men jag hoppas medicinen får dig att må bättre! Jag tycker det är vidrigt hur sjukvården slänger runt dig som en trasdocka utan att sätta sig ner och jobba ihop för att få dig på benen igen! Även Utan alla dina kroppsliga bekymmer så måste de väl öndå förstå vad det gör med en människa att ligga hemma isolerad och rädd! Det bryter ner en! Har du någonsin funderat på att vända dig till tidningarna?
Vill skicka en stor bamse-styrkekram åt dig. Håll ut.

Svar: Hej
Nej, dessvärre fick jag inte särskilt många svar. Men det känns ändå bra att det är en professor jag går till. Ja, det är hemskt att befinna sig i denna vårdkarusell och inte få någon ordentlig hjälp. Jag har funderat på att vända mig till media, både tidningar och tv. Tänker att det här måste uppmärksammas. Både hur hela systemet funderar och även uppmärksamma ME. Tack ska du ha för din bamsekram, den hjälpte fint! Hoppas du har det någorlunda bra! Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Lena

11 Dec 2014 16:31

Hej Lovisa.
Kanske ramlade det in ett halvfärdigt inlägg till dig. Hade skrivit en del när sidan bara försvann.
Skrev att du har en fantastisk talang som kan skriva så otroligt vackert om något som är så hemskt. Dina texter gör mig så vemodig samtidigt som jag njuter av de vackra orden.
Undrar hur besöket hos professorn utföll. Hoppas att hen hade kloka och tröstande saker att berätta.
Har de gjort en fullständig hormonanalys, så de ser vilka hormoner som spökar? Förändringar i hypofysen uppkommer ju inte utan någon anledning.
Hoppas verkligen att det kom ut något positivt av besöket!
Kram Lena

Svar: Hej Lena!
Åh, tack så hemskt mycket, det betyder oerhört mycket för mig att höra det.

Det gick bra, fast jag fick knappt några svar. Hon förstår inte heller varför varken hypofysen eller binjurarna inte fungerar. Hon menar att den lilla förändringen i hypofysen inte var något att bry sig om. Hon menar att jag är en Addison-typ, men enligt proverna är det inte det jag har. Får se om jag får göra om det testet, ifall det visade fel. Jag tror de har gjort en fullständig hormonanalys. Har lämnat väldigt många prover. Dessvärre litar jag inte riktigt på att blodanalyserna stämmer.

Tack dör din omtanke och jag hoppas du får en fin kväll! Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej