Jag ligger här i soffan och funderar på om jag vågar skriva hur många dagar det var sedan jag tvättade mitt hår. Jag tänker att det är oerhört pinsamt, för det har verkligen gått många dagar. Alldeles för många dagar... Sjutton dagar för att vara exakt. (Och där stänger jag ögonen och låtsats att jag aldrig skrev ner den smutsiga sanningen!)
 
 
Det är inte direkt så att jag går omkring och njuter av att ha smutsigt hår, det är bara det att det är så förbannat jobbigt att tvätta det! Och då pratar jag inte bara om att få kramp i armarna av alla schamponering, det är hela processen. Och efteråt är jag så mör att det inte är klokt.
 
 
Men idag blir det av. Jag ska bli ren och fräsch och det kommer kännas fantastiskt! Jag kanske till och med sminkar mitt uppsvällda och bleka ansikte, låter håret vara utsläppt med alla sina lockar och kammar till luggen.
 
 
Men det är väl dags att börja inse att jag inte klarar av att tvätta håret själv längre. Även om det tar emot att erkänna det.

Kommentera

Publiceras ej