Dagarna går ut på att härda ut detta elände. Att stå ut. Försöka överleva. Att göra vad man kan för att orka med ett liv präglat av sjukdom.
 
 
Livets glädjeämnen blir färre, åtminstone när det kommer till upplevelsen av dem. Jag kan räkna upp mängder av glädjeämnen, det är bara det att de inte är en del av mitt liv längre.
 
 
Jag tvingas tacka nej till det mesta, lämnar bara hemmet när jag ska till läkaren. Senast jag var på teater så var jag så trött att jag somnade. Samma sak hände sist jag var på bio. Jag avbokar och tackar nej till det mesta, så nu har jag slutat boka in någonting alls.
 
 
När jag tänker på hur mina dagar ser ut så skapar det en stor ångest i bröstet på mig. Jag kan fokusera på en dag i taget, då är det inte lika farligt, men det går inte att undvika att tänka på framtiden. Speciellt inte när man känner en kraftig försämring på såhär kort tid. Kommer jag alltid ligga i min soffa och titta på dumma serier dagarna i ända? För alltid? Tills jag dör? Är det allt livet kommer att ge mig?
 
 
Jag vill inte sitta på äldre dar och prata om serier och filmer jag sett, jag vill minnas ett liv sprängfyllt med spännande historier och härliga upplevelser. Jag vill samla alla mina femtioelva barnbarn och berätta historier om mitt liv. Och de ska tänka att deras farmor eller mormor nog är den häftigaste tanten i hela världen.
 
 
Jag måste tänka att jag ska bli bättre för verkligheten gör mig mörkrädd.

1 kommentarer

Linda

18 Nov 2014 13:15

Min fina vän. Känns som man håller andan tills på torsdag då du kanske får veta mer och/eller får någon hjälp. Hoppas de tittar över alla mediciner också. Du finns i mina tankar!! Kramar!! 💙💛

Svar: Jag är så oerhört tacksam för att du ständigt påminner mig om att du bryr dig och tänker på mig. Du skulle bara veta hur mycket det värmer. <3 Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej