Igår kände jag mig barnsligt häftig när jag gav mig själv min första B12-injektion. Det var över två år sedan provade jag B12-injektioner för första gången, men de hade ingen effekt på mig. Jag fick i efterhand reda på att det finns två olika sorters B12 och att den jag hade fått, Behepan, är lite billigare och svagare. Så nu är det alltså på tiden att prova Mekobalamin istället!
 
 
Då jag ska börja med att ta sprutan två gånger i veckan så kände jag att jag omöjligt orkar ta mig till vårdcentralen så ofta. Så min mamma tog sig dit så att en sköterska kunde lära min mamma hur man gör, så kunde hon i sin tur lära mig.
 
 
Och igår tog jag den första sprutan. Jag är full av hopp om att de här sprutorna ska kunna ge mig lite, lite av mitt liv tillbaka. Men samtidigt är jag realistiskt tråkig och tänker att det förmodligen inte kommer göra så stor skillnad. Men man måste ju prova, såklart!
B12-injektioner,

1 kommentarer

Linda

25 Sep 2014 10:39

Så bra att kunna ta sprutorna hemma. Önskar verkligen att du får känna lite förbättring av dem. Lycka till! Kram! 🐇

Svar: Ja, det är verkligen skönt att slippa ta sig till vårdcentralen hela tiden. Tack ska du ha! Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej