Mitt liv ska bli fantastiskt.
 
 
Jag ska vakna riktigt, riktigt tidigt i mitt hus. I mitt hus som ligger precis vid havet. Huset som ligger avskilt, utan någon granne. Somliga dagar tassar jag barfota över gräsmattan som smyckats med dagg. Och att få känna både gräset och daggen mot fötterna kommer få mig att stanna upp, sluta ögonen och bli hänförd av naturen, även om det bara rör sig om lite gräs och dagg. I handen håller jag en stor kopp med ekologiskt, nybryggt, väldoftande kaffe. Och så går jag in i det lilla söta huset som ligger under ett stort träd i min trädgård. Och där inne låter jag kreativiteten flöda. Sätter ord på känslor, skapar karaktärer och låter några av de vackraste ord jag vet dansa med varandra tills det blir något så pass fint att det måste skrivas ner.
 
 
Jag promenerar på stranden och sedan mediterar jag, gör ett yogapass och tar mig sedan ett dopp. Och det är ingen annan där. Jag är helt ensam och jag tycker att stunden är magisk.
 
 
 
 
Jag spenderar tid med mitt piano, låter fingrarna dansa över tangenterna och även om jag inte kombinerar tonerna till något bra så njuter jag av pianots vackra klanger. Och när pianots toner klingat ut byter jag ut det mot gitarrens harmoni. Det är alldeles lugnt och stilla. Sedan sätter jag mig med cellon, sluter ögonen och känner hur stråkarna når in i mitt inre. Berör mig. Tilltalar all sorg jag bär på, all glädje, all lycka och allt vemod.
 
 
 
Sedan går jag ut i skogen som ligger bakom mitt hus. Och där springer jag. Jag springer fort. Jag springer långt. Och jag känner mig stark. Och efter att jag sprungit så styrketränar jag. Och jag blir starkare för varje gång.
 
 
På eftermiddagen tar jag danslektioner. Eller sånglektioner. Eller så övar jag på handstående. Svingar mig i trapetserna. Gör par- eller trippelakrobatik.
 
 
 
 
 
Om kvällarna tar jag på mig fina strumpor, dricker jag te gjort på ekologiska örter och sitter hopkurad framför en brasa och läser böcker. Och när jag sluter ögonen på kvällen så somnar jag med ett leende.
 
 
Så kanske det ser ut under några månader. Sedan byts lugna dagar ut mot hektiska repetitioner. Dagarna är fulla av sång, dans, teater och karaktärsarbeten. Och jag njuter. Älskar att vara just precis där. Och efter intensiva repetitionsarbeten så kommer premiären. Och sedan följer en lång period av föreställningar.
 
 
 
 
Under den här tiden sover jag ut om morgnarna. Mediterar mycket. Promenerar på stranden och i skogen. Utövar yoga. Spenderar tid med mina instrument och med mina texter. Men är noga med att vara utvilad inför varje föreställning.
 
 
När en föreställningsperiod är över jobbar jag mer intensivt med mina låtar. Tills det är klart för inspelning i studion. Och sedan finns det tid för film. Både framför och bakom kameran.
 
 
Det här är precis vad jag drömmer om. Det här är vad mitt liv borde bestå av. Det här är allt jag vill. Det här är vad jag måste få göra. Det här är mina hjärtslag, det här är mina andetag. Det här är mitt liv. Det ska bli såhär. Det ska bli fantastiskt.
 
 

2 kommentarer

Fanny

19 Feb 2015 23:01

Detta är precis det liv som du förtjänar! Och det låter SÅ underbart att jag vill följa med in i din dröm om framtiden <3

Svar: Åh, tack Fanny, vad fin du är <3 Jag vet inte om jag förtjänar det men jag vill det. På något sätt ska det gå! Ja, följ med så lever vi musikaldrömmen! Vi lämnar sjukdomsdjävulskapen i soffan och bara drar!
vinglamedvingar.blogg.se

Linda

22 Feb 2015 22:17

Min vän!! Såå fint du beskriver livet som det borde vara för dig. Du är en konstnär i själ och hjärta och jag önskar att alla dina drömmar besannas. Många kramar!! 💟

Svar: Tack, tack <3 Vad fint du skriver om mig. Det är svårt att se hur det skulle gå till att leva det där livet. Kanske måste jag vrida och vända på drömmarna länge, länge, men slutligen så ska jag hitta en lösning så att det här blir min verklighet. Jag vill inget annat. Tack för att du önskar mig mina drömmar <3 Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej