Ikväll sitter jag i mörkret på Cirkus i Stockholm och njuter av föreställningen "Livet är en schlager". Fäller några tårar, jublar och skrattar. Jag har länge velat se denna föreställning så det ska bli fantastiskt roligt. Och imorgonkväll ska jag till Dramaten för att se "Måsen".
 
 
Jag är otroligt nervös över att lämna hemmet och min soffa. Jag ligger ju inte i min soffa hela dagarna för nöjes skull, jag gör ju det för att jag verkligen inte orkat något annat. Men tack vare Madame Rull så känner jag mig ganska trygg. Att stå och gå kostar så enormt mycket energi och smärta, att veta att jag kan luta mig tillbaka och inte behöver stå eller gå är betryggande. Nu ska jag dock ha två intensiva dagar efter varandra och det är också hemskt skrämmande. Men jag får ta varje tillfälle att vila och sova och med tanke på hur mycket jag sov i Göteborg så ska det nog gå bra.
 
 
Jag får ta smällen efteråt istället och jag vet att det kommer vara värt det.

1 kommentarer

Fumlan

18 Dec 2014 18:31

Vilken fin upplevelse du verkar ha haft i Göteborg, bortsett från att det var tungt för dig! Det var nog välbehövligt att ge hjärtat lite solsken:) Hoppas du har en fin kväll på denna föreställning!

Svar: Åh, ja, det var verkligen välbehövligt att få ge hjärtat lite solsken, och strålkastarljus! Även om det är tufft och det kostar mycket i smärta och återhämtning så känner jag att man måste få leva ibland också. Tack ska du ha, det hade jag verkligen!
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej