Idag är det nyårsafton. Och jag har all anledning att fira att det här värdelösa året är över. Jag borde stå under natthimlen och skåla in det nya året. Tjugohundrafemton. Ett år där jag ska söka all möjlig hjälp som finns att få. Prova varenda alternativa behandling som finns. Slita som ett djur för att förbättra min hälsa. Så att tjugohundrasexton blir året då jag äntligen får livet tillbaka. Och sedan kan alla mina drömmar börja formas till verklighet. Till mitt liv. För vi får bara ett och det är inte meningen att det inte ska levas.
 
 
Det ska bli riktigt skönt att göra sig av med tjugohundrafjorton. Det har varit ett år där jag ständig sjunkit djupare och djupare. Stunder har funnits då solen lyckats leta sig ner på havsdjupet, men det har inte varit tillräckligt för att rädda livet på mig. Jag har försämrats kraftigt i mina sjukdomar. Står helt utan liv. Om med alla vackra drömmar bultande i bröstet. Drömmar som bara önskar att de ska få en chans att vara mer än bara just en dröm.
 
 
Jag är så redo för ett nytt år. Det känns så befriande på något sätt. Jag är redo att slåss, kämpa, skrika, slita och våga. Jag är beredd att förändra sådant som behöver förändras. För nu jävlar ska jag få mitt liv tillbaka!
 
 
Det här livet är det enda vi har. Det enda. Våra liv är en sekund i evigheten. Och den sekunden ska inte få passera utan att ha upplevts. Mitt liv just nu är som en repetition av döden. Jag bara ligger här och tiden går. Jag tänker inte leva som död. Jag tänker leva som om jag var vid liv. Men först måste jag bli vid liv. Men det är det jag ska fokusera på nu under tjugohundrafemton. Att bli vid liv.
 
 
Det ska bli så jävla bra. Mitt liv ska bli fantastiskt. Och jag ska leva, varenda sekund av mitt liv ska jag leva.
 
 
Gott nytt år alla fina läsare, är så glad att ni kikar in här och läser och kommenterar, tack för det.

3 kommentarer

Anna

31 Dec 2014 20:45

Jag sitter här, men feber och värkern från helvetet, och tänker exakt samma sak. 2015 börjar kriget för att överleva för att sen få livet tillbaka. Vi kommer fixa det här! Många nyårskramar <3

Svar: Ja, 2015 ska ta mig tusan bli ett år där VI segrar över våra sjukdomar och inte tvärtom. Vi må bli omkullkastade många gånger om, men en dag, en dag så känner vi plötsligt av våra liv igen. Som du säger; vi kommer fixa det här! Heja oss! Och heja alla som kämpar. Kram <3
vinglamedvingar.blogg.se

Linda

01 Jan 2015 23:18

GOTT NYTT ÅR!!! Min vän, känns skönt att du kämpar vidare för rätt vård! Jag följer dina steg här i din blogg genom hopp och förtvivlan. Nu önskar jag dig ett bra år 2015. Vi firade nyår hos några grannar och mitt löfte i år är att tillbringa mer tid med familj och släkt. Så lätt att man inte hör av sig eller tar sig tid att träffas för att man tycker att något annat är viktigare just då. Men det ska jag förändra nu. Kramar!! 💗

Svar: Gott nytt år till dig också! Jag hoppas det var en trevlig kväll hos era grannar och ditt nyårslöfte låter som ett mycket bra löfte. Jag tror 2015 kommer bli ett bra år, för oss alla! Kramar <3
vinglamedvingar.blogg.se

Yasmin

02 Jan 2015 10:09

Gott nytt år och god fortsättning!
Jag tycker det låter som en bra plan:) jag håller ständigt tummarna för dig och önskar dig det liv du drömmer om.
Jag har bestämt att 2015 ska bli ett bra år! :)

Svar: Gott nytt år vännen! Tack fina du <3 Jag har också bestämt att 2015 ska bli ett bra år, det kommer det säkert bli!
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej