Värken är hemsk. Den har varit otroligt intensiv de senaste veckorna. Kanske är det kylan. Kanske är det min försämring. Men det är lättare att ha ont i kroppen än vad det är att ha ont i huvudet. Synd bara att det gör ont både i kroppen och huvudet.
 
 
Idag får jag i alla fall fint besök av mitt älskade Yrväder. Jag missade hennes födelsedag så idag hoppas jag att vi får ta igen det lite. Helst skulle jag vilja dra igång någon musikal och städa undan allt stök i min lägenhet, för jag hatar att släppa in folk när saker och ting inte är i ordning. Och jag hatar att bo bland oordning. Men jag orkar knappt sitta upp så det är lite svårt.
 
 
Hon kommer vid lunchtid och vi ska se på film och lyxa till det med bubbel! Vi får väl se om kroppen går med på ett glas eller om den säger nej. Det är mycket sällan jag dricker alkohol. Jag äter ju så hemskt mycket mediciner och det är inte bra att blanda. Och när kroppen redan är i så dåligt skick så känns det ganska dumt att tillföra alkohol. Men vid speciella tillfällen får man lyxa till det!

4 kommentarer

Yasmin

21 Nov 2014 09:48

Hoppas du får en mysig stund med din fina vän!

Svar: Tack ska du ha, det hade jag <3
vinglamedvingar.blogg.se

Malin

21 Nov 2014 12:00

Hej,

Jag heter Malin och är 23 år. Jag har hela mitt liv haft otaliga konstiga besvär som läkarna inte har kunnat förstå. Nu har jag efter mycket letande kommit fram till att mycket av symptomen från EDS stämmer in på mig. Jag har därför bett om en utredning, ska på första läkarbesöket på vårdcentralen på tisdag 25 nov.

Jag undrar därför om du har några tips på vad jag bör tänka på inför mitt besök?

Med vänlig hälsning Malin

Svar: Hej Malin!
Först och främst så beklagar jag att du är sjuk, men jag hoppas att du ska få svar på dina symptom genom att få en korrekt diagnos.

Jag har säkert många tips egentligen, bara det att min trötta hjärna har svårt att komma på något vettigt just nu. Jag skulle nog tipsa om att läsa på om sjukdomen, skriv ner vilka symptom som stämmer på¨dig så du får klarhet i det. Då blir det lättare att svara på läkarens frågor. Skriv också ner de frågor du har och ta gärna med dig någon som extrahjärna och stöd. Det kan även vara bra att ha någon med sig som kan hjälpa dig att komma ihåg vad läkaren har sagt i efterhand. När jag fick min diagnos så ställde läkaren först frågor för att se hur många symptom som stämde in på mig. Sedan blev jag undersökt för att kolla min överrörlighet. Så mitt bästa tips är nog att läsa på om symptomen så blir det lättare att svara på läkarens frågor. Jag hoppas det går bra för dig!
vinglamedvingar.blogg.se

Linda

21 Nov 2014 15:57

Hoppas att ni fick en fin stund tillsammans och att du orkade njuta av det trevliga sällskapet. Kram!! 💖💖

Svar: Tack ska du ha. Jag hade det fantastiskt roligt, även om det kostade. Men det var det så värt! Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Lena

26 Nov 2014 23:33

Finaste du, det har varit så tyst på din underbart fina blogg i flera dagar nu. Jag känner dig bara genom din blogg och vår mail-kontakt men nu är jag så orolig för din skull.Så orolig som man blir för en vän som inte hört av sig. Kanske är du extra trött och vilar dig. Hoppas bara att du inte blivit sämre än sämst. Saknar dig och dina vackra, känslosamma blogg. Stor kram från Lena

Svar: Vad fint av dig att du oroat dig. Jag har och är ganska dålig, men tystnaden beror främst på att jag varit i Göteborg måndag till onsdag. Men nu är jag tillbaka. Tack för att du saknat mig och bloggen, det värmer! Kram
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej