Igår var jag på ögonmottagningen för att göra en synfältsundersökning. Jag fick en lapp för ena ögat och skulle fokusera på en orange lampa. Och varje gång jag upplevde att det dök upp små ljusprickar runt den orangea lampan skulle jag trycka på en knapp. För någon med värkande ögon och hemsk huvudvärk var detta väldigt plågsamt då det tog flera, flera minuter för varje öga. Men det måste ju göras och det var snart över. Sköterskan fick hela tiden be mig att öppna ögat mer och mer för hon sa att mina ögonlock föll ner hela tiden. Inte konstigt när man är kroniskt utmattad täntke jag.
 
 
Hon frågade även om jag fått svar på min röntgen av hypofysen. Har man en tumör där kan den trycka på synnerverna, så jag antar att det är därför de skickar mig till ögonmottagningen hela tiden.
 
 
Nu får jag bara vänta och se vad läkaren har att säga om undersökningen.

Kommentera

Publiceras ej