I måndags ringde min läkare på vårdcentralen. Han ville veta hur det hade gått för mig inne på akuten i Malmö. Vi hade ingen inbokad telefontid och det faktum att han tog sig tid att ringa visar på att han faktiskt bryr sig och är bekymrad över mig. Och det är jag så oerhört tacksam över!
 
 
Han fick dock prata med min mamma för jag orkade inte. Han pratade med mamma om att han funderade på om det kanske skulle vara möjligt för mig att bli inlagd på en endokrinologisk avdelning i Malmö. Han kan inte bestämma det, men han tyckte att jag skulle ta upp det med min endokrinolog. Och jag hoppas att hon också tycker att det är en bra idé för det skulle vara betryggande att bli inlagd och få genomgå fler undersökningar.
 
 
Jag hoppas att min endokrinolog tycker att det är en bra idé och att det ens är möjligt. Vi får väl se vad hon säger när jag (mamma) får tag på henne.

Kommentera

Publiceras ej