Jag vet precis hur jag vill att mitt liv ska vara. I minsta detalj. Och jag tycker om att drömma om det, så länge jag kan inbilla mig själv att det en dag kommer bli precis sådär fantastiskt som jag föreställer mig det. Annars gör det ont. När verkligheten hånar mig i mitt dagdrömmande så blir jag arg. Ledsen, förtvivlad, frustrerad och rädd. För jag är så långt ifrån det där livet jag önskar mig. Och jag är alldeles maktlös. Jag kan inte göra någonting för att komma närmre mina drömmar. För jag har inga krafter kvar.
 
 
Jag tror på hälsosam, ekologisk och naturlig kost där inga stackars djur tvingats lida och dö. Att utesluta gifter ut vår mat, våra kläder, våra hudvårdsprodukter, städprodukter och allt annat där farliga gifter finns. Jag tror på meditation och mindfulness. På yoga. Jag tror på alternativa behandlingar, på örter och eteriska oljor. Jag tror att det här är nyckeln till ett friskare liv. Kanske mitt friska liv.
 
 
Jag tror på att vara vänlig och på att sprida kärlek. Att hjälpa andra. Att känna tacksamhet. Jag tror på att le mot främlingar, att hälsa kassörskan en trevlig dag och på att lägga pengar i tomma pappersmuggar. Jag tror på att ge av sig själv för att göra någon annan glad. Jag tror på att stanna upp, inse livets värde och också människors värde. Deras lika värde. Jag tror på att ta vara på livet och på att verkligen leva.

2 kommentarer

Linda

10 Jan 2015 17:24

Min vän. Vilken fin människa du är. Så eftertänksam och varm. Vill alla gott och värnar om djur och miljö. Varför har just du fått denna prövning? Det kanske visar sig. Du har så mycket att dela med dig av och lära andra. Så glad att du snart ska få läggas in så de får se dig längre tid än ett vanligt läkarbesök tar och att de äntligen ska samarbeta och förhoppningsvis komma fram till något av värde. Här har barnen börjat skolan igen efter lovet och jag har nu en veckas ledigt. Kramar!!! 💛

Svar: Nu blev jag lite generad av dina fina ord <3
Jag skrev tidigare idag ett inlägg om att dessa år av sjukdom kan komma att få en mening en dag. Om jag blir frisk, eller friskare. När vi begränsas i livet så tror jag att vi lär oss att uppskatta det som är viktigt på riktigt. Och får du och jag och alla andra som lider av sjukdom sina liv tillbaka så kommer vi nog leva det bättre än vi gjort utan vår sjukdom. Kanske inte om man förlorat väldigt många år av sitt liv, men om det "bara" rör sig om några år så kanske man kan känna att det var värt det.

Ja, det ska bli så skönt att bli inlagd och åtminstone få svar på mina endokrina problem och kanske få må lite bättre.

Hoppas du får en härlig vecka nu när du är ledig. Ta hand om dig. Kramar
vinglamedvingar.blogg.se

Yasmin

11 Jan 2015 14:00

Låter som ett helt fantastiskt liv! Jag önskar att universum kan ge dig möjligheten till att skapa det livet åt dig själv en dag. En dag inom en snar framtid!

Svar: Åh, tack fina, fina du. Jag hoppas att du också får det liv du vill ha!
vinglamedvingar.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej